Artık çoğu yeni traktörde olduğu gibi tümosan yetkilileri traktörün kaportasını bakalit adlı malzemeden yapmaya karar vermişler kaput tamamen bakalit plastiğe benzer fakat bu plastikten daha kaliteli ve sağlam olduğunu hissettiriyor traktörü ilk görenler bu nasıl traktör falan demişlerdi ama sonradan alıştılar onlara göre traktör kaya gibi demiriden olmalı kocaman durmalıydı ama bunun artık böyle olamdığı gözler önünde.çamurluklar orta kalın sactan yapılmış yine onlarda sağlam olduğu hissi veriyor ve çamurluklar geniş sürücünün iki yan taraflarına iki kişi rahat binebiliyor.değinmeden geçemiyeceğim bir noktada bu traktörün 37 litrelik mazot deposuda sürücü koltuğunun tam arkasında bulununyor.
10/8
Traktörün teknik özellikleri
motor hacmi; 2700 cc
beygir gücü; 50/2500 d/d
motorun torku; 180/1600d/d
motor üreticisi; Tümosan
Şanzıman ; Yarım senkromeçli 4 ileri 1 geri vites; 1 seri hız ve ağır hız takviye vitesi.
Motor
Traktörün motorun tümosan tarafından konya fabrikasında üretilen 2700 cc hacme sahip 50 beygir 180 nm torka sahip euro 1 normu bir motordur.motorun genel anlamda çalışma sesi tok ve gürültülü sayılabilecek seviyededir en fazla 3000 devir çevirme kabiliyetindedir 2500 devire kadar güzel çeviren motor bu devirden sonra çevirmekte biraz nazlanıyor zaten bukadar devir anca yolda giderken gerekiyor hız açısından, yoksa bu motor 1300 devirden sonra gayet canlı oluveriyor ağır işlerdeyse 2000 devir civarı yeterli oluyor bahsetmeden geçmiyeceğim bir nokta ise hızlı kullanımlarda eğer basılırsa 2200 devirden sonra yakıtı içmeye başlıyor ve normal rampalara 4. vitesle tırmanılmaya çalışılırsa motorun çalışma sesi değişip devir düşmeye başlıyor bunda en önemli sebepte 4. vitesin öbür viteslere göre daha uzun oranlı yapılmış olması.eğer 3. viteste çıkılmaya başlanırsa bayılma gibi bir sorun olmuyor tabi çok dik yokuşları yüklüyse 2.vitesle rahat tırmanıyor
sonuç olarak bu motorun yakıtı biraz fazla segmenti traktörlere göre...
10/7,5 Şanzıman
traktörün şanzımanının üreticisini bilmiyorum fakat büyük ihtimalle zf olması gerekiyor.
4 ileri 1 geri vitesi ve takviye vitesi 1 seri ve 1 ağır hız seçeneği mevcut bunların toplamında traktör toplam 10 vites oluyor.
takviye vitesler gayet güzel fakat seri 1. vites biraz yavaş 2.vitese göre 2.vites tam kararında yapılmış
genelde kalkarken 2. vitesi kullanıyorum.3. vites yolda yüklü gitmek için iyi gayet rahat çekiyor fakat 4. vites 3.vitese göre epey uzun ve yollarda seri gitmek ve yakıt tasarrufu için yapılmış oda yolda güzel 1500 devir civarı gayet güzel gidiyor az yakıtla fakat ben illa gazlıycam denildiğinde hem yakıyor hem otomobillere yakın hıda gidiyor yola çıkıp gazlandığında arkadan gelip sollayıp geçen otomobil veya kamyonetlerin içindekiler ister istemez bu nasıl traktör ki böyle hızlı gidiyor diye kapfalarını çevirip bakıyorlar ama son devirde özellikle 2500,3000 e yakın devirler motor sağlığı açısından çok tehlikeli motor sağlığı için en iyi devirler 1500 , 2000 devir aralığı hem yakıt hem traktör açıısndan ekonomik.bu viteslerin eksi özelliği ise geçişleri başka traktörlerden biraz daha sert ve bazen cırt diye sesler çıkarabiliyor ve insanın aklına şanzımanı kucağa almak geliyor
10/7,5
Sürüş keyfi
Traktörün yaylı kaliteli ve gerçekten rahat bir koltuğu var sürücüye pek sarsıntıları hissettirmiyor.ayrıca sürücünün yan tarafındaki çamurluklara iki kişi çok rahat binebiliyor şu andaki bazı markalarda ve eski çoğu markada zar zor binilebilirken acaba düşecekmiyim hissi hakimken bunda o yok çamurlukla tekerlek arasındaki boşluk hiç yok demekki fabrikada mühendisler türkler çamurluğada biner diye düşünerek geniş yapmışlar çokta iyi yapmışlar o mühendisleri tebrik etmeli ama yinede tedbirli davranmalı oraya binen kişi ve bu traktörde çamurlukta giden kişi sarsıntıları iyi derece hissediyor ne kadar rahat olsada,sonuçta bu bir traktör.
traktörün direkiyonu hidrolik tek parmekla bile rahatça dönüyor manevraları çok güzel fakat direkiyonu sonuna kadar çevirince motordan ufak bir boğulma sesi geliyor.motor direksiyonu üç,beş kere serice ağa sola çevirince dahada bi yumşuyor buda iyi bir özellik.
traktörün debriyaj pedalı sert bayağı bir güç uygulamak lazım basmak için frenler daha yumuşak tabiki gazda normal sertlikte ve traktörün frenleri biraz zayıf gibi durması için bir miktar fazlaca basmanız gerekiyor tabi çok sert basarsanızda tekerlekler kilitlenip kayıyor ama traktörün nerede duracağını sezebiliyorsunuz frene basınca bu iyi bir özellik birde bu modelin fabrikada frenlerinin arızalı geldiğ gibi bir şehir efsanesi var ne derece doğrudur bilemem ama bence doğru değil zaten bu traktör otomobil gibi fren tutması beklenmez haklı olarak,birde yukarıda söyledim trkatörün mazot deposu arkada bu tralda arkaya bakarken arkadaki ekipmanı görmemizi biraz engellesede hem görüntü hem doldurma kolaylığı açısından avantajlı bence...
10/8,5
Sonuç
Az tarlam var, yazları köye geliyorum,bahçem ufak diyenlere bu traktör tam uygun ufak bahçelere rahat sığabiliyor ve sevimli bir traktör köyün maskotu olur....biraz fazla yakması eksisi fakat gazlayarak gidilmediğinde ve uygun vites kullanıldığında aşılabilen birşey ve 2. eli 20,25 bin lira arasında 15 yıllık mf 240 traktörler bu fiyata satılıyor.tutulmuş traktör 240 bunun ondan aşağı yanı yok ve daha modelli bir traktör ve daha az çelışma saatli.
Bir dahaki yazımda görüşmek üzere allaha emanet olun.
Hilmi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder